سریال یشیلچام (Yeşilçam)

۱۴۰۰/۴/۲۹

سریال Yeşilçam (کاج سبز) محصول سال ۲۰۲۱ میلادی در ژانر تاریخی و درام است.
فصل اول این سریال پخش در حال پخش است که تا کنون ۱۰ قسمت از آن منتشر شده است.
زمان هر قسمت ۴۵ دقیقه می باشد.

داستان سریال Yeşilçam



داستان در دهه ۱۹۶۰ ، دوران طلایی سینمای ترکیه اتفاق می افتد.

یشیلچام (به معنای کاج سبز) به صنعت فیلم ترکیه اشاره دارد ، که شبیه هالیوود در ایالات متحده است.

کاج سبز نامی است که به صنعت فیلم ترکیه بعد از دهه ۱۹۵۰ اشاره دارد زیرا بسیاری از بازیگران ، کارگردانان ، اعضای گروه و استودیوها در آن زمان در خیابان یشیلچام در منطقه بی اغلو استانبول اقامت داشتند.

سمیح آتش (چائاتای اولوسوی) تهیه کننده جوان خوش تیپ و بلند پرواز و صاحب شرکت آتش فیلم است.

هنگامی که وهبی شریک تجاری سمیح به او خیانت می کند ، سمیح دیگر کاری نداشت جز اینکه همه چیز را پشت سر بگذارد و این سفر را از ابتدا شروع کند.

سمیح پس از از دست دادن شرکت خود ، بلافاصله شرکت جدیدی را به نام Buyuk Ateş Film (به معنای آتش بزرگ) افتتاح کرد.

وی قصد دارد هرچه سریعتر یک فیلم موفق تولید کند تا در صنعت فیلم ترکیه زنده بماند.

طی دهه ۱۹۶۰ صنعت فیلم ترکیه چنان رقابتی بود که ترکیه سالانه ۲۵۰ تا ۳۵۰ فیلم تولید می کرد. به همین دلیل ، سمیح موفقیت در این فضای رقابتی را بسیار دشوار می داند.

سمیح هرگز اعتماد به موفقیت را از دست نمی دهد زیرا به بینش و علاقه خود برای ساخت فیلم اعتماد می کند. بنابراین ، او کار را از اول شروع می کند و تمام تلاش خود را می کند تا پس از یک شکست بزرگ برگردد.

با این حال ، هیچ کس نمی خواهد در یک شرکت تولید فیلم کوچک کار کند. به طور کاملاً تصادفی ، سمیح با دوست دیرین خود تورگوت ، که تازه از زندان آزاد شده است ، ملاقات می کند. او یک فیلم نامه درباره دو خواهر دریافت می کند که دوستش اخیراً آن را نوشته است.

او فکر می کند فیلم بعدی اش براساس این داستان می تواند یک فیلم عالی باشد.

سمیح می خواهد همسر سابق خود ، مینه (سلین شکرجی) را راضی به شرکت در فیلم بعدی خود کند. حتی اگر آنها طلاق گرفته باشند ، آنها هنوز هم احساساتی نسبت به یکدیگر دارند و هنوز با هم ارتباط دارند. مینه بازیگر مشهوری است که برنامه شلوغی دارد.

او به طور مخفیانه با یک مرد متاهل ، به نام رها، قرار می گذارد. در همین حال ، هاکان شریک تجاری سمیح (بورا آکاش) با دختری جوان و زیبا به نام تولین (افرا سراچ اوغلو) آشنا می شود که آرزو دارد یک بازیگر موفق باشد.

او برقی در چشمان تولین می بیند و درمی یابد كه او پتانسیل به یک ستاره تبدیل شدن در زمان کوتاهی را دارد.

وقتی او شخصاً با تولین ملاقات می کند ، تصمیم می گیرد با او در پروژه فیلم جدید خود کار کند.

او معتقد است که می تواند یک فیلم موفق با بازی مینا و تولین در کنار هم بسازد. با این حال ، آمدن تولین همه چیز را در زندگی سمیح تغییر می دهد. تولین دختری ۲۰ ساله است که می خواهد با افرادی که می تواند به آنها اعتماد کند کار کند. او می خواهد بازیگر شود و به دنبال یک شوهر ثروتمند نیست. او پس از مرگ پدرش هنگامی که دختر کوچکی بود ، با مادرش زندگی می کند.

شخصیت ها



سمیح آتش (چائاتای اولوسوی): یک تهیه کننده جوان جوان خوش تیپ و بلند پرواز. زندگی او حول سینما می چرخد ​​و او می گوید: "اگر نمی توانستم فیلمی فیلمبرداری کنم ، می مردم" شعار او این است: "فیلم بسازید تا بیماران بهبود یابند و فصل ها تغییر کنند." سمیح زیر نظر یک صاحب تئاتر بزرگ شد و به همین دلیل از کودکی به سینما علاقه داشت. او در مورد پدرش چیزی نمی داند و مادرش از تربیت او امتناع می ورزد.
عزت (اوزگور چویک): او در دولت کار می کند. تازه از ایالات متحده برگشته است. او از روش هالیوودی ساخت فیلم الهام گرفته و سعی دارد صنعت فیلم ترکیه را سامان دهد. عزت از برخی مشکلات فیزیولوژیکی رنج می برد.
مینه (سلین شکرجی): بازیگر زن زیبا و محبوب در صنعت فیلم سازی ترکیه. او همسر سابق سمیح است. آنها حتی اگر طلاق گرفته اند اما نسبت به یکدیگر احساساتی دارند. او در حال حاضر با رها ، رقیب سمیح قرار دارد ، اما تبلیغ روابط خود را نمی کند.
تولین (افرا ساراچ اوغلو): بازیگر جوان و آینده دار. اگرچه او تحصیل نکرده است ، اما توانایی موفقیت در صنعت فیلم ترکیه (Yesilcam) را دارد. تولین به دلیل زیبایی مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد اما او تصمیم گرفت با سمیح آتش کار کند حتی اگر وی تهیه کننده یک شرکت تولیدی کوچک باشد. تولین تحت تأثیر شور و شعور سمیح قرار دارد.
رها (یتکین دیکینجیلر): یک تولید کننده موفق است. وی یکی از رقبای سمیح در صنعت فیلم سازی است. او یک مرد متاهل ثروتمند است که با مینا رابطه پنهانی دارد.
بیلقیس (گونگور بایراک): او مادر سمیح است. او از جوانی روسپی بوده است. او نمی تواند برای پسرش مادر خوبی شود و به همین دلیل می خواهد او را ببخشد.
هاکان (بورا آکاش): او برادر و در عین حال شریک تجاری سمیح است. او جوانی بی پرواست.



yesilcam


بازیگران سریال یشیلچام



چائاتای اولوسوی بازیگر نقش سمیح
افرا ساراچ‌اوغلو بازیگر نقش تولین
سلین شکرجی بازیگر نقش مینه
آیتا سوزری بازیگر نقش قوّت
گونگور بایراک بازیگر نقش بلقیس
نیلوفر آچیکالین بازیگر نقش ادویه
بورا آککاش بازیگر نقش هاکان
اوزگور چیویک بازیگر نقش عزّت
یتکین دیکینجیلر بازیگر نقش رها
آلتان ارککلی بازیگر نقش ممتاز
سلین قهرمان بازیگر نقش آیسل
ارجمند فیدان بازیگر نقش محافظِ بلقیس
اونور بیلگه بازیگر نقش وِهبی
نورجان شیرین بازیگر نقش نباهات
..